603 462 209 info@koporadenstvi.cz
Ekonomická agenda - vedení podvojného účetnictví
základní přístupy
zpracování účetnictví dle platných zákonů a předpisů
adresné zaúčtování veškerých položek, např. přímo ke každé bytové jednotce
každý nájemce bytového či nebytového prostoru, člen družstva, vlastník bytové či nebytové jednotky má detailní přehled o svých platbách a příslušných nákladech
vyúčtování zaplacených záloh je vždy zpracováno po jednotlivých nákladových položkách
měsíční data jsou předávána v písemné a elektronické formě (na disketách, CD, či e-mailem)
metodika zpracování
sestavení účtového rozvrhu pro každé účetní období
účtování v deníku zaúčtování všech účetních případů, chronologické uspořádání
účtování v hlavní knize účetní zápisy jsou uspořádány systematicky z hlediska věcného
účtování v knihách analytických účtů analytické účty jsou vytvořeny dle potřeb účetní jednotky
rozsah zpracování
vedení evidence nájemců bytových a nebytových prostor
předepisování nájemného nájemcům jednotlivých prostor, či příspěvku na úhradu správy domu
předepisování výše záloh na úhradu poskytovaných služeb spojených s užíváním bytů a nebytových prostor
zpracování vyúčtování předepsaných záloh pro jednotlivé nájemce
předkládání pravidelných měsíčních přehledů o saldo-kontu jednotlivých nájemců
předepisování případného penále podle pokynů vlastníka
zajištění komunikace s inkasním střediskem (agenda SIPO)
zpracování následujících agend
evidence přijatých a vydaných faktur
zpracování platebních příkazů
zpracování výpisů z bankovních účtů (běžné, termínované, apod.)
zpracování personální a mzdové agendy (odměny členů, statutárních a dalších orgánů vlastníka, dohody o pracovní činnosti, dohody o provedení práce, apod.)
vystavování vydaných faktur
styk s finančním úřadem
vedení pokladní knihy
záznamy a evidence interních dokladů (zejména předpisy nájemného a služeb, vyúčtování služeb, apod.)
termíny plnění - po vzájemné dohodě možno upřesnit
vedení evidence jednotlivých nájemců průběžně
předpisy nájemného a záloh na služby 1x měsíčně
předpisy případného penále podle požadavků vlastníka
vyúčtování záloh na služby do 30. 6. následujícího roku
evidence faktur průběžně
platební příkazy dle splatnosti
vystavování vydaných faktur nejpozději do 3. dne po je-jich zadání, nebo dle platných smluv
vedení pokladní knihy průběžně
komunikace s inkasním střediskem průběžně
záznamy a evidence interních dokladů průběžně
zpracování účetnictví a předání příslušných dokladů do 30. dne následujícího měsíce
předložení přehledů o saldokontu nájemců (např. nájemné, splátky dalšího členského vkladu, zálohy na služby) do 30. dne následujícího měsíce, nebo ve vazbě na agendu SIPO
zpracování účetní závěrky
zpracování účetní závěrky do 31. 3. následujícího roku
rozvaha (bilance) - aktiva a pasiva
výkaz zisků a ztrát (výsledovka) - náklady a výnosy, výsledek hospodaření
příloha k účetní závěrce - uvedení dalších podstatných údajů
zpracování a podání daňového přiznání
zpracování daňového přiznání podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění
spolupráce s daňovým poradcem
podání daňového přiznání nejpozději do 31. 3. následujícího roku, nebo do 30. 6., pokud vzniká povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, nebo když přiznání zpracovává a předkládá daňový poradce
vypracování výroční zprávy o hospodaření
přehled činnosti v uplynulém roce
vyhodnocení stavu předmětné nemovitosti
shrnutí a zhodnocení hospodářských výsledků
ekonomické a technické předpoklady pro další činnost
další skutečnosti určené stanovami
ověření účetní závěrky a výroční zprávy auditorem
obchodní společnosti a družstva, když naplní podmínky obchodního zákoníku nebo zákona o účetnictví, musí mít účetní závěrku a výroční zprávu ověřenu auditorem
pokud příslušné podmínky nejsou naplněny (podstatná většina vlastníků), zajistíme ověření na základě požadavku klienta
jednání s finančním úřadem a ostatními orgány
zajištění splnění registrační nebo ohlašovací povinnosti daňového subjektu (vlastníka nemovitosti), např. podání přihlášky k registraci u místně příslušného správce daně (zejména daň z příjmů, daň z nemovitostí, případně daň silniční a daň z přidané hodnoty)
zastupování daňového subjektu (vlastníka nemovitosti) před správcem daně
účast při daňovém řízení, tj. při ústním jednání, míst-ním šetření apod.
spolupráce při daňové kontrole, splnění zákonem č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, v platném znění stanovených povinností a uplatnění příslušných práv, převzetí zprávy o daňové kontrole apod.